Върни се горе

Нормативна уредба

- чл. 152-154 от Регламент (ЕС) № 1308/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за установяване на обща организация на пазарите на селскостопански продукти и за отмяна на регламенти (ЕИО) № 922/72, (ЕИО) № 234/79, (ЕО) № 1037/2001 и (ЕО) № 1234/2007;

чл. 38а от Закон за прилагане на Общата организация на пазарите на земеделски продукти на Европейския съюз;

- Чл. 10, ал. 3 от Наредба № 12 от 5.05.2015 г. за условията и реда за признаване на организации на производители на земеделски продукти, асоциации на организации на производители и междубраншови организации и на групи производители.

КЪМ КОГО ДА СЕ ОБЪРНЕТЕ

За информация и съдействие можете да се обърнете към

Министерството на земеделието и храните

Дирекция „Пазарни мерки и организации на производители”

НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ И НАЧИН НА ПОДАВАНЕ

В Министерството на земеделието и храните или през Електронния портал за достъп до електронни административни услуги (ЕПДЕАУ) се подават следните документи:

  1. Заявление по образец съгласно Приложение № 1от Наредба № 12 от 5.05.2015 г.;
  2. Вътрешни правила за дейността на ОП;
  3. Списък на членовете на организацията, включително членовете които не са производители на земеделски продукти, но тяхната дейност е свързана с дейността, за която организацията иска признаване;
  4. Декларация от всеки производител, че за всеки конкретен земеделски продукт членува само в една организация на производители;
  5. Декларации от членовете на организацията по чл. 4а, ал. 1 от Закона за малките и средните предприятия;
  6. Пълномощно с нотариално заверен подпис, когато заявлението не се подава от управителя на ОП;
  7. Декларации от членовете на организацията, представляващия и управляващия ОП за защита на личните данни;
  8. Декларации по образец от членовете на организацията за свързани лица.

Начини за заявяване на услугата:

-          на място, в Центъра за административно обслужване;

-          чрез лицензиран пощенски оператор.

Министерството предоставя възможност за заявяване на административни услуги, подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП), чрез:

 

1. Документен портал: https://www.mzh.government.bg/bg/uslugi/dokumenten-portal/ 

2. Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ): https://edelivery.egov.bg/ 

3. Официалната електронна поща на Министерство на земеделието и храните: edelovodstvo@mzh.government.bg 

 

Начини за получаване на резултата от услугата:

-          на място, в Центъра за административно обслужване;

-          чрез лицензиран пощенски оператор.


Електронен адрес за предложения: edelovodstvo@mzh.government.bg

 

Център за административно обслужване на Министерство на земеделието и храните:

адрес: гр. София, бул. "Христо Ботев" № 55, п. к. 1040

ел. адрес: edelovodstvo@mzh.government.bg 

тел. 02/ 985 11 383 и 02/ 985 11 384 

Телефоните са стационарни, платени съгласно тарифата на оператора, който потребителят използва.

Работно време: от 9:00 до 17:30 ч., без прекъсване.

ТАКСА:

За извършване на услугата не се предвижда такса.

СРОК ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ:

В четиримесечен срок от подаване на заявлението с приложените документи министърът на земеделието и храните със заповед признава или отказва да признае организацията на производители на земеделски продукти.

Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:

До промяна в действащите нормативни актове

Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:

Съответният административен съд

Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:

Съответният компетентен съд по реда на Административнопроцесуалния кодекс

РЕД, ВКЛЮЧИТЕЛНО СРОКОВЕ ЗА ОБЖАЛВАНЕ НА ДЕЙСТВИЯТА НА ОРГАНА ПО ПРЕДОСТАВЯНЕТО НА УСЛУГАТА:

Отказът да бъде призната организацията може да се обжалва по реда на Административнопроцесуалния кодекс.