Върни се горе

Кулинарно-виненият туризъм има огромен потенциал. Той трябва да бъде включен в стратегиите и дейностите на сектор „Туризъм“. Това каза заместник-министърът на земеделието, храните и горите Георги Събев по време на изнесено заседание на Националния съвет по туризъм в Сливен.

По думите му, в България липсва остойностяване на потенциала, който има в този вид туризъм. „Всички знаем колко е вкусна българската кухня, колко са добри и качествени българските вина. Но моето впечатление е, че те към момента не присъстват, не са част от националната ни визитка както за чуждестранните туристи, така и за българския турист“, категоричен бе Събев.

Заместник-министърът обясни, че българите, както и всички останали жители на света, стават все по-съпричастни със съдбата на малките производители. Интересуват се от регионалните продукти. Всички български региони имат кулинарни традиции и произвеждат качествени вина. „Това, което аз забелязвам е, че някак в стратегиите, в концепциите, тези продукти не са така добре застъпени“, допълни той.

По време на заседанието той подчерта възможностите на европейските схеми за качество. С тях  могат да бъдат защитени както хранителни продукти и селскостопански продукти, така и напитки, вина и други. България има такива продукти. „Имам наблюдения, че в дестинация Южно Черноморие липсва включването на Странджански манов мед. Той е на най-високо ниво на защита по европейските схеми за защитено наименование за произход. Мановият мед е уникален продукт, за който има търсене на световния пазар“, добави още заместник-министърът. Според него, българските вина със защитено наименование за произход (ЗНП) и защитено географско указание (ЗГУ) също отсъстват.

Заместник-министър Събев съобщи, че тази седмица е инициирал работна група с експерти в Министерство на земеделието, храните и горите за изготвяне на стратегия за регионални продукти.  Той отправи призив към Организациите за управление на туристическите райони, да вземат активно участие в бъдещи консултации за събиране на информация за български местни продукти. „Някои от тях може би са позабравени, но имат голям потенциал да привличат както чуждестранни, така и български туристи“, отбеляза още Събев.

Сред основните теми, поставени на заседанието, бяха развитието на туризма в условията на COVID-19,  мерките за подкрепа на бизнеса и капацитетът на България като туристическа дестинация. Важен акцент беше и стимулирането на вътрешния туризъм чрез развитието на туристическите райони.

Участие взеха представители на министерства, които имат пряко отношение и участват в развитието на политиките в сектор туризъм, на Организациите за управление на туристическите райони  и на бизнеса.

Сподели в: