Върни се горе

Министерството на земеделието, храните и горите винаги е подкрепяло качественото българско производство. Интересът към българските традиционни храни се повишава ежедневно, при това не само в България, а и в Европа. Това заяви министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов, който бе гост на отбелязването  на една година от пускането на пазара на „Родна стряха“, продуктова линия с традиционни български продукти на Lidl.

 

От компанията подчертаха, че в техните магазини в Европа са реализирани продажби на традиционни български продукти на стойност 15 милиона лева за една година, като 20 български компании успяват да реализират продукцията си извън страната. Те имат възможност да изнасят в 22 страни. През миналата година са били продадени 131 хил. бутилки вино, а само досега за 2018 г. има твърди заявки за износ 350 хил. бутилки в държави като Полша, Словения, Унгария, Германия и Великобритания.

 

Председателите на Националната Лозаро-винарска камара Радослав Радев и на Националния браншови съюз на хлебопекарите и сладкарите Мариана Кукушева потвърдиха, че българската продукция се радва на все по- голям интерес в Европа.

Сподели в: