Върни се горе

На няколко столични пазара студенти раздаваха брошури и плакати за популяризиране на консумацията на зеленчуци. Акцията е част от общоевропейска кампания за връщане на доверието на потребителите в консумацията на плодове и зеленчуци.

Студентите, които са на стаж в земеделското ведомство към отдел „Връзки с обществеността”, както и служители на министерството, раздадоха над 2 000 информационни рекламни листовки на двата най-големи столични пазари – Женския пазар  и Пазар „Димитър Петков”.

Кампанията на ЕК стартира през юли 2011 г. и бе във връзка с възникналата паника с възможна инфекция от бактерията Е-коли по прясната салата.

С кампанията Брюксел се опитва да успокои хората, за да се върне нормалното потребление и да не фалират селскостопански производители.

Комисията би искала да се алармира както на европейско ниво, така и на ниво държави-членки, че зеленчуците не са опасни, като е подготвила аудио-визуален пакет, който да бъде предоставен на телевизиите в ЕС.

В тази връзка, и България предприе стъпки за участие в информационната кампания на ЕК, като се включи и със свои идеи.

Днешната инициатива е на българското Министерство на земеделието и храните, като тя се проведе под мотото „Това лято в менюто: плодове, зеленчуци и още зеленчуци”.

Кампанията на земеделското ведомство мина при голям интерес и от страна на гражданите, и на продавачите и производители на зеленчуци и плодове, които насърчаваха и подпомагаха провеждането й.

Всички граждани, получили информационни плакати и брошури потвърдиха, че  информацията е много полезна за тях и заявиха, че ще се запознаят обстойно с нея, както и с предстоящите други инициативи, които кампанията ще включи.
Сподели в: