Върни се горе

За 2015 година отчитаме ръст в производството на почти всички български храни. Това заяви министърът на земеделието и  храните Десислава Танева на пресконференция на тема: „Великден с български яйца и козунаци“ от кампанията „Купувам българско“. Тя бе категорична, че родните храни са произведени по всички изисквания за качество, по най-високите стандарти, с традиционните вкусови качества. Министърът на земеделието и храните  призова и други производители да се включат в кампанията.

Десислава Танева съобщи, че вносът на агнешко месо у нас варира от 8 до 10 % годишно, като около Великден се отчита най-активният внос. У нас има внос на агнешко от Румъния, но няма традиционния вкус, който българинът очаква. „На пазара има и замразено новозенландско месо, но най-предлагано е българското. Всеки потребител трябва да изисква произхода на продукта, които купува“, обясни Танева. Тя допълни, че в новия Закон за храните се предвижда свежото месо в търговската мрежа да бъде на отделен щанд.

От стартирането на кампанията са отпечатани над 10 000 000 стикера, с които се отличават фирмите, включили се в кампанията. „Купувам българско” се осъществява с подкрепата на Асоциацията на млекопреработвателите в България и Националната асоциация на млекопреработвателите, Сдружение “Национален браншови съюз на хлебарите и сладкарите” и други.

Сподели в: