
От сключването на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ от Оперативна програма „Административен капацитет“ и Европейския съюз чрез Европейския социален фонд на Областна дирекция «Земеделие» - Софийска област на 06.12.2013г. до края на месец април в изпълнение на проект „Ефективност и устойчивост на модерната администрация“ са обучени вече осемдесет и седем служители. От тях тридесет и пет преминаха специализирано обучение, а петдесет и двама – обучения по теми в Института по публична администрация.
Проектът е естествено продължение на резултатите от реализирания първи проект „За модерна и компетентна администрация“. Двадесет служители на експертни длъжности преминаха обучение по „Професионална етика и етично регулиране в държавната администрация. Практически умения и решаване на етични дилеми и конфликти.“ Други двадесет се обучиха по темата „Практически умения за деклариране и управление на конфликти на интереси“. Счетоводителите бяха обучени по темите „Одитна дейност на публичните финанси“ и „MS Excel за икономисти“. Трима служители се запознаха с хитростите в MS Excel, а двама преминаха курс на обучение за напреднали за придобиване на презентационни умения по Power Point. Трима висши държавни служители преминаха обучение по стратегически метниджмънт в държавната администрация.
В периода 23 – 24.04.2014г. се проведе и специализираното обучение на първата група от 35 служители от първия цикъл по темите „Регистрация на земеделските производители – особености и ангажименти; Условия и особености при подпомагане на земеделските производители и стопани; Провеждане на тръжни процедури за отдаване под наем и аренда на земи от държавния поземлен фонд – регламент, особености, често допускани грешки“.
Отзивите на всички служители, участвали в проведените обучения показват, че като се имат предвид динамичните условия, в които живеем, непрекъснато променящата се нормативна уредба и все по-растящите изисквания и ангажименти на администрацията, не трябва да се спира усърдието по усъвършенстване професионалните компетентности на служителите, по придобиване на нови знания и умения за мотивирането им за по-успешна и дългосрочна работа.