ДИРЕКЦИЯ “АДМИНИСТРАТИВНО-ПРАВНА, ФИНАНСОВО-СТОПАНСКА ДЕЙНОСТ И ЧОВЕШКИ РЕСУРСИ”
Директор
Юлияна Янева
Функции
1. приема, регистрира и разпределя входящата служебна кореспонденция, извежда и изпраща изходящата кореспонденция;
2. предоставя информация на граждани и организации за движението на преписките по реда на Закона за достъп до обществена информация;
3. систематизира и съхранява документи и материали в съответствие със Закона за Националния архивен фонд;
4. оказва правна помощ за законосъобразното осъществяване на правомощията на директора на областната дирекция, осъществява процесуалното представителство пред органите на съдебната власт, изразява становища и разработва предложения за решаване на правни проблеми, свързани с функциите на областната дирекция;
5. разработва вътрешни правила за работна заплата в администрацията;
6. образува, води и съхранява служебните и трудовите досиета на служителите, издава и заверява служебни и трудови книжки и удостоверения за служебен и трудов стаж;
7. разработва длъжностно и поименно разписание на длъжностите в администрацията и изготвя съответните документи по назначаването, преназначаването и освобождаването на служителите съгласно действащото законодателство;
8. (доп. – ДВ, бр. 12 от 2016 г., в сила от 12.02.2016 г.) осъществява финансово-счетоводното обслужване на областната дирекция в съответствие с разпоредбите на Закона за счетоводство, Закона за публичните финанси и други нормативни актове;
9. (изм. – ДВ, бр. 12 от 2016 г., в сила от 12.02.2016 г.) подготвя предложения по средносрочната бюджетна прогноза, проектобюджета и бюджета на областната дирекция;
10. (отм. – ДВ, бр. 12 от 2016 г., в сила от 12.02.2016 г.);
11. (изм. – ДВ, бр. 12 от 2016 г., в сила от 12.02.2016 г.) изготвя годишните и междинните финансови отчети;
12. (изм. – ДВ, бр. 12 от 2016 г., в сила от 12.02.2016 г.) контролира и анализира изпълнението на бюджета и на сметките за средства от Европейския съюз за съответната година;
13. отговаря за функционирането на системата за двойния подпис;
14. управлява имотите и вещите - държавна собственост, предоставени за нуждите на областната дирекция, води регистър за предоставените имоти - държавна собственост, и организира материално-техническото снабдяване;
15. обезпечава информационното обслужване на администрацията;
16. подпомага директора при изпълнение на правомощията му във връзка с управлението при кризи и отбранително-мобилизационната подготовка;
17. (изм. – ДВ, бр. 32 от 2011 г., в сила от 19.04.2011 г.) води регистър на декларациите по чл. 12 ЗПУКИ;
18. (изм. – ДВ, бр. 32 от 2011 г., в сила от 19.04.2011 г., отм., бр. 12 от 2016 г., в сила от 12.02.2016 г.);
19. (изм. – ДВ, бр. 12 от 2016 г., в сила от 12.02.2016 г.) води регистър на постъпилите предложения и сигнали съгласно глава осма от Административнопроцесуалния кодекс;
20. изпълнява и други функции и задачи, възложени от директора на областната дирекция.