25.04.2024


Новини

Всички новини

14.01.2022 г.

Министър Иванов: Политиката, която ще следваме е на пълна прозрачност

„Политиката, която ще следваме е на пълна прозрачност. Нашата цел е да има по-голяма отчетност и повече контрол, както и да няма съмнения за злоупотреби при управлението на европейски средства.” Това заяви министърът на земеделието д-р Иван Иванов при представянето на приоритети на Министерство на земеделието в работата си пред ресорната комисия на Народното събрание.

„Важна задача пред нас е завършването на Националния стратегически план, по който се работи от началото на 2020 година и по-голямата част от него вече е разгледана от Тематичната работна група“, информира министърът. Той допълни, че това което трябва да се направи сега е да бъдат намерени допирните точки с приоритетите в подписаното коалиционно споразумение, и ако има нужда той да бъде моделиран. Д-р Иванов подчерта, че споразумението е основният документ, който ръководи политиката на министерството. „Заради политическите сътресения не беше внесен до края на 2021 година, като нашият план е края на февруари или март да сме готови, защото има още заседания на тематичната работна група“, каза аграрният министър. По думите му, предстоят едни от най-спорните теми, по отношение на таваните и субсидиите и уточни, че ще бъде направен преглед и на някои от интервенциите, ако те не отговарят на записаното в коалиционното споразумение и може да има промяна и в тази посока. Д-р Иванов коментира, че крайната цел е да бъде създаден добър продукт, който българските земеделски производители и фермери очакват. Относно субсидиите той изтъкна, че в коалиционното споразумение е точно посочено какъв да е той и този ангажимент ще бъде следван.

По думите му, предстои през следващата седмица да бъдат проведени разговори с представителите на земеделските производители, на които основен фокус ще е обсъждането на Националния стратегически план. „За нас е важно да чуем мнението на браншовите организации“, коментира министърът. И допълни, че по отношение на работата на асоциациите е представен проект на Наредба за браншовите организации, която може и да бъде подготвена като закон. „Тази идея предстои да бъде обсъдена и на политическо ниво, като крайното решение ще бъде взето от Коалиционния съвет“, подчерта той.

По отношение на Изпълнителна агенция по горите, министърът посочи, че отива под ръководството на Министерски съвет, както е записано в споразумението. „Нашата работа е да подготвим законодателната част и подзаконовата уредба, за да може това да стане най-бързо и безболезнено“, уточни д-р Иванов.   

Аграрният министър коментира, че ведомството е едно от малкото министерства, които има смесен екип, като заместник-министрите са както от БСП, така и от ПП. „Това е още един знак за нашето сериозно отношение към тези политики, които трябва да работим“, посочи още той.

По време на заседанието пред народните представители бе представен и екипът, както и разпределението на ресорите на заместник-министрите.

Заместник-министър Атанас Добрев ще наблюдава работата на Главна дирекция „Земеделие и регионална политика“, „Напоителни системи“, частта държавни горски предприятия и Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури.

Заместник-министър Момчил Неков председателства Националния стратегически план за Общата селскостопанска политика, отговаря за Програма за развитие на селските райони, за европейската координация и международните отношения, пазарни мерки и организация на производители и политиката по Агрохранителната верига.

Заместник-министър Стефан Бурджев има ангажимент да следи дирекциите по „Животновъдство“, „Идентификация на земеделски парцели“, „Държавни помощи и регулации“, „Морско дело и рибарство“, „Обща политика в областта на рибарството“, „Поземлени отношения и комасация“, както ще отговаря и за  Изпълнителната агенция по лозата и виното.

Заместник-министър Иван Христанов отговаря за дирекциите „Растениевъдство“, „Биологично производство“ и „Директни плащания“, в неговия ресор са й Селскостопанската академия, Изпълнителна агенция по горите, БАБХ и Изпълнителна агенция „Борба с градушките”.


Facebook Twitter DZone It! Digg It! StumbleUpon Technorati Del.icio.us NewsVine Reddit Blinklist Add diigo bookmark

       Адрес:
гр. Пловдив, п.к. 4000

бул. "Марица" № 122, етаж 3 (водна палата)

тел. 032/63 40 22

факс: 032/62 87 30

email: odzg_plovdiv@abv.bg

Приемно време на Директор:

сряда от 09:30 до 12:00 часа


Работно време на

Център за административно обслужване

Понеделник до Петък

от 08:00 до 18:00 часа


Промяна предназначението на земеделски земи

гл. експерт Петя Пешева

Понеделник от 14ч. – 16ч.

Сряда от 10ч. – 12ч.

promiana_odz_plovdiv@abv.bg

Стопански дворове, ДПФ

гл. експерт Боряна Скочева

Вторник от 10ч. - 12ч.

Четвъртък от 14ч. - 16ч

stopanskidvorove_odz_plovdiv@abv.bg

Електронни услуги предоставяни от ОД "Земеделие" - Пловдив


           




Отговорно лице по защита на личните данни и ЗДОИ:

Хайрие Шакир - главен юрисконсулт

0877 964 697, 032634022

 


  

обща селскостопанска политика

                  

 Профил ма купувача на ОДЗ-Пловдив